Poslední flashový update Submachine Universe aneb proč to muselo skončit


Ano, Mateusz vydal další článek ohledně Submachine Universe a tak opět roztáčí hvězdná kola. Rozhodl jsem se, že to nebudu doslovně překládat jako minulé otázky a odpovědi a že ušetřím čas Vám i sobě a udělám takový překladový výtah. Shrutí zkrátka. Mateusz hned ze začátku slíbil, že tohle je už opravdu poslední článek o Submachine z éry flashe, příště se prý budeme bavit už jen o novém Submachine, vytvořeném v game makeru (Submachine Legacy detekováno) a distribuovaném na Steamu. Doufám v to v horizontu dvou až tří let.


Loňská mánie lokací nebyla vůbec v plánu, vznikla prý tak, že Mateusz plnil cíle na svém Patreonu, kde za určitou částku slíbil měsíční update universa. Ponořil se do toho, až tak, že se později od těchto cílů odpoutal a začal přidávat lokace nezávisle na nich.

Mateusz shrnul čísla. Za rok 2017 vytvořil 29 nových lokací, které obsahovali 221 nových místností. Kdyby to prý byla samostatná hra, byla by pravděpodobně tou největší. V listopadu některý z hráčů žertoval, že by Mateusz mohl vytvořit dalších dvanáct lokací, aby tak pokryl i rok 2018. A čistě náhodou jich během finálního updatu přibylo 12 se 113 místnostmi.

Finální update přinesl hře ukončení, konec, útěk. A jaké tedy byly důvody?


1. Flash bude v roce 2020 pohřben

Adobe oznámilo úplné ukončení flashe a tak Mateuszovi to přišlo jako vhodný čas, už úplně opustit své flashové projekty, tři roky předtím, než se tak skutečně stane.


2. Flash začal být problémový

Flash měl být vždy záležitostí internetových prohlížečů, jenže jakmile jej Mateusz začal používat jinak a exportovat jej do spustitelných souborů (.exe, .app), začali mít někteří hráči problémy. Jelikož antivirové programy mají s flashem evidentně nějaký problém a lidé si neumí nastavit výjimku, tak si mnohdy hru ani nemohli zahrát. Mateusz taky zmínil to, že na flash mělo vliv i to, když někdo změnil jméno složky ve které je hra uložena a automaticky se smazaly i všechny uložené pozice hráče, jelikož si flash tyto úlohy ukládá k sobě a nikoli do spustitelného souboru, tak se většinou úlohy vztahují k názvu a cestě složky.


3. Menší obsese vývojem a zlepšováním

Jakožto tvůrce komiksů má Mateusz tendenci ve smyslu menší obsese, vždy dokončit nedokončené věci. Mateusz taky zmínil své pokroky v programování mezi dneškem a rokem 2010.


4. Dichotomie programování

Mateusz krátkým návratem pocítil deja vú programování flashi, které mu oproti Game Makeru začalo připadat jako starý autobus městské hromadné dopravy, ano, takto nějak to specifikoval. Pak zmínil, že spousta lidí nostalgicky vzpomíná na zaltou éru flashe, ale že se herní trh změnil, ale to už probíral tolikrát. Zdá se mi, že se v článcích tohoto typu hodně opakuje.


5. Velká hra

Důvodem tedy je i velká hra, na kterou se chce zaměřit letos. Ujišťuje však, že Submachine se během pár let vrátí, ať už Universe nebo zbytek a prý budou k nepoznání od svých flashových předchůdců. Chce totiž Submachine kompletně předělat v Game Makeru, ale to až za dva, tři roky. Pokud Vás zajímá, co přesně Mateusz napsal, můžete si přečíst původní článek.

Komentáře

ent píše…
fek
SubFanx píše…
A jak to bude teda až skončí flash? Ony ty online hry (Sub1 - 10) nepůjdou spustit pak dokud je nepředělá Mateusz v Game Makeru?
Oqapo píše…
[2]: Spustit asi půjdou, ale jen přes nějaký emulátor. Podobně jako se dnes používají emulátory pro spuštění starých DOSových her nebo her ze starých konzolí. Jsem docela zvědavý, co budou dělat třeba takové Superhry, které mají na flashi postavenou většinu her, které na stránce mají.
SubFanx píše…
[3]: Jo, to já právě taky... proto mě to takto zarazilo. Z tohoto pohledu je celkem škoda, že Flash končí definitivně... protože pochybuji, že všichni budou všechno game-makersky předělávat jako Mateusz ... to koukám "zmizí" hodně věcí z internetu, a nejen hry...
Oqapo píše…
[4]: Taky mě to mrzí. Uvidíme jak ten konec flashe bude vypadat, třeba se najde pohodlný způsob jak si staré dobré flashovky zase zahrát.

Populární příspěvky z tohoto blogu

Komunita

Blog #3?

Již v září – Submachine 8!

Archiv

Zobrazit více