2017: Silvestrovský speciál



Už je tradicí na konci roku tak trochu shrnout uplynulé události, zde na blogu tento silvestrovský speciál máme už popáté. A v čem že tento rok na blogu vynikal? Byl snad nejslabší. V celkových událostech, což se samozřejmě promítlo do návštěvnosti. Avšak, například v počtě článků nejslabší nebyl. Co Mateusz plánuje na rok 2017 se dozvíme již za pár dní a tak budeme doufat, že něco pestřejšího, aby se to zde opět trochu oživilo a když ne? Mám záložní plán.


Statistiky

Nejnavštěvovanější den: 1. leden 2016 - 79 lidí
Tehdy bylo ještě aktuální Submachine 10 a zde pomalu dozníval ten boom, který vznikl a ono to vypadá i celkem vtipně, když je v grafu na špičce 1. leden a ostatních 365 dní návštěvnost už jen klesá.

Rekordy v návštěvnosti za minulé roky:
Rok 2015 - 21. prosince 2015 - 178 lidí
Rok 2014 - 14. března 2014 - 133 lidí
Rok 2013 - 6. února 2013 - 96 lidí
Rok 2012 - 28. září 2012 - 207 lidí
Rok 2011 - 8. ledna 2011 - 96 lidí
Rok 2010 - 19. prosince 2010 - 154 lidí
Rok 2009 - 10. října - 71 lidí

Takže jsme se museli dostat až do roku 2009, abychom našli slabší rok, v té době byl blog čerstvě po dlouhé neaktivitě původní adminky a ještě neměl moc stálých návštěvníků, vracíme se do dob minulých, dámy a pánové.

Nejméně navštěvovaný den: 22. května a 31. října - 5 lidí
Oproti minulému roku, kdy návštěvnost byla stabilní, letos dost kolísala a tyto dva dny byly těmi dvěma největšími poklesy. Ale pozitivní je, že teď během svátků se návštěvnost na chvíli zvedla, návštěvníci si možná vzpomněli, že by mohla vyjít nějaká nová hra, ale stejně si myslím, že byly spíš zklamaní.

Počet článků za tento rok: 87 článků
Je dobře, že je jich jen 87 a ne o jeden víc, protože bych byl považován za nacistu. A možná je to překvapivé, ale letos vyšlo více článků než loni, ale je mi jasné, že mě za to zdrbete, protože nějakých 37 článků z toho byly rychlomalby, letošní evergreen a dále nějaké články přibyly díky Daymare Morfs, tak doufám, že ty překlady aspoň k něčemu jsou a alespoň někdo to čte a když už jsem u to, tak jsem Vás chtěl poprosit, pokud naleznete nějakou chybu v překladu, tak ji nahlaště, překládal jsem to krom asi prvních dvou dílů zcela sám a tak jsem se neměl moc s kým radit.

Články v minulých letech:
Rok 2015 - 76 článků
Rok 2014 - 95 článků
Rok 2013 - 160 článků
Rok 2012 - 162 článků
Rok 2011 - 61 článků
Rok 2010 - 197 článků
Rok 2009 - 60 článků

Další údaje ke článkům:
Nejaktivnějším měsícem letos byl (nebo stále je) prosinec s 15 články, o druhé místo se dělí tři měsíce, a to září, říjen a listopad, každý z nich se 13 články, dál je to slabota a nejslabší byl duben, pouze s jedním článkem.

Daymare Morfs krásně zestabilizovali počet vydaných článků a není to první série, která byla k takovýmto účelům dobrá, pokud si například vzpomínáte na překlady teorií, loni jich vyšlo 43, letos jen jedna a to byl zapomenutý aprílovský vtip, připomínající Toma a Jerryho.

Na konci loňského roku se na blogu nacházelo 818 článků, letos to už je 905.

Shrnutí roku

Tento rok byl taková slabota, že u některých měsíců není potřeba zmiňovat jednotlivá data, tak se nelekejte.

Leden
Tehdy bylo ještě Submachine 10 čerstvé a tak byla skvělá příležitost z toho trochu něco získat. Avšak článků na toto téma vyšlo pár a návštěvnost rychle opadala. To, že nejnavštěvovanější den v tomto roce byl 1. leden snad mluví za vše.
4. ledna jsme si opět a konečně oprávněně položili tu ohranou otázku v anketě. Která epizoda Submachine se nám nejvíce líbí? Nyní v anketě vede Submachine 10 (což se těšně po vydání dalo předpokládat, nové díly vždy bodují) se 39,5 % hlasů z celkového počtu 38 hlasů.
5. ledna konečně vyšel Mateuszův článek o plánech do následujícího roku, dva dny po svém tradičním datu 3. ledna, poněkud znepokojivé. No a zjistili jsme, že nás vlastně nic moc nečeká.
11. ledna v anketě padla již diskutovaná otázka, co práva na Daymare Morfs? Lze udělat překlad a nebo to skončí jako ukradené screeny z Covert Frontu 4? K právům jsem později přišel a nebo jsem Morfs bezostyšně ukradl? To se dozvíte po menší pauze.
15. ledna jsem po dlouhých bezesných nocích, strávených v té nejďábelštější epizodě hry sestavil novou variantu návodu, která vám nevyspoiluje hru a umožní Vám pomocí kouzelných kláves Ctrl a F zjistit přesně to, co potřebujete. Ocenil to někdo? Obávám se, že ne.
16. ledna jsem odšťavnil a přeložil další Mateuszovo vylívání srdce nad umírajícím flashem, který měl nastínit co bude dál. Co jsme se dozvěděli? Vše, ale spíše nic, jak bývá zvykem.
18. ledna jsem se nejspíš nespokojil s odezvou na taháky a nebo mě nenapadlo jak ještě pomoct sérií Ankety týdne neumřít a tak jsem se zeptal lidí, která varianta návodu je pro ně nejlepší.
23. ledna jsme probrali statistiky a zjistili, že přesto vše, největší návštěvnost byla při vydání Submachine 8, avšak aktuální díl skončil na pozici druhé. Tímto skončilo milkování Submachine 10 a blog čekal jasný a nepříjemný osud - únor je důkazem.


Únor
Nepříjemným osudem jsou rychlomalby ejkejej spýdpejntynk. Zrychlené záběry z Mateuszových livestreamů doslova zahltily blog. Nebylo o čem psát a mně vždy stačilo nahodit video a rozměry, jsem to ale lišák. Tento měsíc nic jiného nepřinesl, tudíž se přesuneme dál.

Březen
Rychlomalby pokračují, co se ze začátku zdálo jako neškodné roztomilé koťátko se nyní proměnilo v Půjčku... Ah, pardon, teď mě platí Česká spořitelna. No zkrátka, už to přestávalo být vtipné. Avšak...
8. března se objevila jediná světlá výjimka a to tehdy, když znenadání Fénix ProDabing vydal přeložený Kinematograf, film podle části komiksu Mateusze Skutnika.


Duben
Ten nebyl výjimkou, no vlastně ano. Za celý měsíc jen jeden článek, ale nebude velkým překvapením, když řeknu, že to byla zase rychlomalba. A ano, přesně tak, tento rok nebyl žádný aprílovský vtip, vím že jsem zklamal.

Květen
Ovšem květen byl rozjetý a rychlomalby opět běžely jako na páse.

Červen
Tehdy se konečně prolomily ledy, alespoň na chvíli. Po tisící dvousté pátnácté rychlomalbě se objevil nový článek, ale ne ten článek, který obsahuje jen youtubový přehrávač a patnáct minut kouzlení v Adobe Flash, byl to článek... a teď se podržte... opravdový... skutečný, realný, prostě terno! Ovšem jen díky iniciativě jedné čtenářky blogu, no, upřímně, je dobře, že jsem se nedal na žurnalistiku, tohle by mi vážně nešlo. Takže...
8. června, shodou okolností v den, kdy blog slavil 9 let, byl oprášen starý nápad s cosplayem, kterého se konečně někdo ujal, avšak islámští hackeři mi trochu hacknuli blog a tak tam z původního cosplaye nechali jen levitující ruku Adamsovy rodiny.


Červenec
Rychlomalby opět devastovali blog, avšak našlo se pár výjimek.
2. července jsem si všiml, že jsem zapomněl na apríla vydat jednu podivnou teorií, takže než abych čekal dalších asi osm měsíců, tak jsem to vydal hned.
9. července vyšel Mission to the Sun, hra pomocí které se na pastel fóru šikanoval Mateusz, nic nového vlastně nepřinesla a ještě se musela instalovat, jediný kdo to ocenil byl člověk v komentářích, který byl rád, že jednou vyšlo i něco jiného než rychlomalba.
9. července, to byl ještě tentýž den, očividně podle data... Byly zveřejněny první screeny z nového 10 Gnomes, nikdo opět negivoval šuk a měli na to právo.

Srpen
Jak je vidět zbytek července byl slabý, dokonce i bez rychlomaleb, jelikož si Mateusz odskočil utrácet peníze ze Submachine 10 na Maledivy a v srpnu, když už se vrátil pokračovaly stereotypní rychlomalby.

Září
To začalo ve světle rychlomaleb, ale ne na dlouho.
6. září Mateusz vydal ukázku z toho jak Submachine přetvořil v Game Makeru, asi nám chtěl naznačit, že pokud chceme další Submachine, můžeme si ho v Game Makeru udělat sami, jak to například udělal jistý ukrajinec Krutov, který si akorát to svoje Submachine přejmenoval na Abba... Abba... Abbanana... Abbanano.... Abbananenod? Abbananadoned?


Tohle je vůbec zajímavá série, autor se až podežrele moc inspiroval Submachine a filmem Kostka, hra je po technickém provedení až příliš podobná Submachine a autor na svých stránkách píše, že tím vypráví velký příběh, který se zrodil v jeho hlavě. No, zajímalo by mě, jestli se zrodil po tom, co si zahrál pár dílů Submachine. Mateusz však jeho hry schvaluje, schvaluje používání stejných fontů jako v Submachine, schvaluje podobný styl, schvaluje to, že autor využívá jeho jména na svém blogu (já mám co říkát, že? :D) a schvaluje, že své hry prodává na Steamu.

Tak Mateuszi a teď nám povol Submachine 3D, když už jsi povolil i tohle a když jsme u povolování, jak je to s tím povolením k Damyare Morfs?

Ehehehe. Eh. Hihi... Chi...

6. září, opět dvě události v jeden den, vyšlo nové 10 Gnomes, ale to zmiňuju jen, abyste neřekli, stejně to všem bylo buřt.


7. září, jsme přeměnili Morfodlaka a zapomněli na autorská práva.

A takhle blog zamořil další mor a to jsou morfs.

Říjen
Daymare Morfs. Daymare Morfs. Daymare Morfs.
10. října, si Mateusz usmyslel nové cíle na Patreonu, protože mu měsíční příjem klesl pod 1000$. Mateusz opět nasliboval hory i doly a nyní dal méně cílů za více peněz, asi nějaká krize středního věku. Nyní tám má 1047$ a první cíl, že měsíc co měsíc udělá novou lokaci v Universe se zatím nějak neplní, ale počkejme si na novoroční článek s plány na další rok.

A pokud další rok bude mít výhled jako ten letošní, bude potřeba změnit téma blogu. Pro začátek navrhuji My Little Pony, ta změna by byla taková nevýrazná, články by se nádherně pronuly a publikum se Submachine je skoro stejné, vždyť i Mateusz to sleduje!

Daymare Morfs.
Daymare Morfs.

Daymare Morfs.

Morfs, morfs, morfs.

Rychlomalba s morfs.

Čerti nikdy nespí.

Sakra, kdy už tahle éra Morfs skončí?

Omlouvám se, ale poslední díl vychází až 29. března.

A pak si zopáknem spam rychlomaleb.

Listopad
Morfs, rychlomalba, morfs, morfs, malba, daymare, morfs a malba, rychlo...
Pak se někdo diví, že v té době jsem vydával tolik článků? (Ta doba vlastně trvá doteď)

...

3. prosince, trochu dřív, ale i tak Vám přeji šťastný Nový rok, ano napsal jsem to s velkým, protože Vám přeju šťastný 1. leden, zbytek si odpřejte sami, na to už nemám síly.
7. prosince, legenda praví, že až vyjde 46. díl Daymare Morfs, tak to nebude konec a vyjde ještě 47., bůh nás ochraňuj!
21. prosince vyšla obávaná rychlomalba ze zpackaného streamu, kde Mateuszovi spadl flash po nemístných vtipech o Abba Čikýta Nananoned... Danone... ano, dostal jsem zaplaceno. Od Danone i od Bananana Čikýty.
23. prosince skončila série Mission to, všichni toho litujeme a postrádáme, poslední derniérový díl byl o něco lepší než ten předposlední 1,5/420 -IGN -Machinima
31. prosince, konečně jsme se dostali k tomuto datu, už jsem si říkal, že ten článek letos nepřežiju. Ano, Where is 2017 mělo tři místnosti a Mateusz vydal trailerogameplay, který má 18 sekund a vlastně tam ukazuje čtvrtinu hry, to je ale lišák, nechtěl by dělat markeťáka?


Nebo si do toho EXE souboru schoval těžičku bitcoinu a teď těží na výkonu vašeho počítače. He's lubricated like a fox!

Seriózní záležitosti

Třetí část silvestrovského speciálu bývá vždy jiná. Dřív tu žádná nebyla, na konci roku 2013 v této části vyšla povídka Skutnix, které stejně nikdo nerozuměl, protože využívala vnitřních (ne)vtipů, o rok později vyšla druhá část, na konci roku 2015 jsme si probrali Submachine 3D a udělali falešný rozhovor s Mateuszem a letos Vás zklamu tím, že budu řešit seriózní záležitosti a existencionální problémy blogu! Asi, abych to nerval do samostatného článku, proč nevyužít místa?

Avšak nudit se u toho snad nebudete, když jste to dočetli až sem...

Počkat až sem?

Pokud jsi to dočetl až sem, nepřestávej. Bolivijská dívka jménem Konzuela vraždí lidi na potkání, pošli to dalším 20 lidem, ohrož je na životě a nic se ti nestane. Ale pokud to neuděláš, Konzuela ti v noci vleze oknem do bytu a začne ti na tvém počítači hrát Minecraft.


Už zase na to jdu zcestně, takže se budu snažit být stručný.

10 let blogu
Následující rok blog zažije první kulaté výročí, bude to 8. června 2017, jenže absolutně nevím co speciálního vymyslet. Chcete rozhovor s Mateuszem, opět nějaký livestream, kde by se třeba mohlo ukázat Submachine 10? Návrhy mi piště do komentářů.

Případná úprava zaměření blogu
Pokud by to opravdu bylo nezbytné a na blogu by se přes další rok opět neobjevovalo nic jiného než rychlomalby je potřeba najít něco, co by zapláclo nějaký obsah. A tak mě napadlo, že by se blog mohl více zaměřovat na point and click adventury obecně a už mám pár tipů na hry, které by šli uvést, nebo se můžeme rovnou věnovat vývoji a zkusit něco poskládat, ale ne rip-off Submachine, nejsme přece Krutovití...

To by asi bylo vše, rád bych znal Vaše názory, proto budu rád za jakýkoliv komentář a šťastný Nový rok!

Toto přání se nevztahuje na období od 2. ledna 2017 do 31. prosince 2017.

Připomeňte si speciály z minulých let: 2013, 2014, 2015, 2016

Komentáře

MrFloydRose píše…
Pěkně shrnuto. Snad se bude pro co nadchnout v tom dalším roce. Rychlomalby mi živily duši jen prvních pár měsíců.Přeju všem štěstí do roku 2017.
KateSub píše…
Ach ten Skuta... přála bych si aby rozjel novou sérii a tady bylo o čem psát... jsem pro, dobrých point and click her není nikdy dost a já je moc ráda :) díky za další rok tady... nikdo, ale nikdo nepochopí,co mi tenhle blok ve skutečnosti dal... pár přátel a partnera... díky Oqapo :)
Alpatron píše…
Tak zase máme rok za námi a denní dávka suchého humoru v blogovém formátu byla naplněna. Tak a teď je na mě abych vyprodukoval komentář odpovídající kvality.
Je nespornou pravdou že tenhle rok byl ehm... mizerný. Však je pravda že to bylo z velké části vinou nedostatku vstupních informací na zpracování do článkovité podoby. Můžeme jedině doufat že 2017 nám nabídne něco vydatnějšího.
Ale i kdyby ne tak je tu ta možnost rozšíření zaměření. Proti tomu nic nenamítám, ledaže by si zkusil udělat z nás fanoušky kteří dělají „Evangelionovské“ teorie. (https://goo.gl/IZga8q https://goo.gl/DZZUzT http://conspiracy37.blog.cz/)
Narážky k anime komunitám stranou, blog o adventurách nebo o něčem jiném zajímavém bych doopravdy uvítal. To hlavně kvůli vytříbenému stylu psaní za prvé. A za druhé kvůli, dle mého názoru, velkého meta potenciálů. Tím myslím že tenhle blog má určitou tendenci vytvářet vnitřní vtipy a vlídnou komunitní atmosféru. (viz. NicoB YouTube kanál)
Tak, ale abychom zůstali u adventur. Už se mi v hlavě blýskají myšlenky na články, které lze napsat. Co třeba hry jako Myst, Secret of Monkey Island, z Česka veleslavné Tajemství Oslího ostrova, klasiku Poldu a v neposlední řadě Ve stínu havrana (o té hře by taky šel napsat článek o nikdy nevydaném pokračování)
Maniac Mansion přinesl světu SCUMM, důležitý herní engine pro point and click hry, o něm by šel napsat článek. A proč zůstat u point and click, ostatní pod-žánry by taky mohli dostat lásku i ty ony vizuální novely, kterých se nemusíme bát. Ace Attorney a Danganronpa neobsahují intruzivní Japonskou kulturu, avšak je tu ten problém že se tam hodně mluví/píše v angličtině což asi není ideální pro český blog… Nápadu je tu očividně dost.
Nicméně, ať se stane cokoliv s blogem, vždy budu na něj, a jeho vytrvalého autora, vzpomínat pouze v dobrém.
Šťastný nový rok 2017.
kiko 9 píše…
Vzhledem k tomu, že jsem tu zatraceně dlouho nenapsal vůbec nic, tak vám všem přeji šťastný nový rok a upřímně doufám, že se letos dočkáme alespoň podrobných informací o Submachine: The Engine a o Covert Front 5.
Oqapo píše…
[1]: Díky, uvidíme jak velký pytel s rychlomalbami se letos roztrhne, jestli by pak nebylo lepší je úplně přestat dávat na blog [2]: Tobě taky díky [3]: Díky za přání a příspěvek. O teoreticích jsem přemýšlel, jenže se jaksi záhada Konspirace37 nechytla a vůbec mě překvapilo, že si na to někdo vzpomněl Adventur je spousta, mrzí mě, že se z nich stal takový polomrtvý žánr, nejvíce jich dle mého názoru vycházelo právě v devadesátých letech, takže až bude čas, nastartuju DosBox, něco si zahraju a napíšu o tom, už jsem pár takových hrál (mezi nimi byl i Oslí ostrov), ale jen málo jsem dokončil. Mimoto jsem hrál ještě Poldu a hromadu flashových adventur, které tady asi všechny nevyjmenuju.Chci zůstat u Point and click, protože to nepřímo stále souvisí s hry Mateusze Skutníka, takhle by to byl jen "nějaký blog o hrách", z adventur se vyvinulo spoustu nových žánrů, například Telltale hry, ale řekl bych, že měli i výrazný dopad na mainstreamové akční hry jako Assassin's Creed a podobně, což už bych tady probíral nerad, na tohle bych neměl čas, náladu a hlavně místo v počítači.[4]: Díky, musíme počkat na Mateuszovo shrnutí roku, loni vyšlo 5. ledna, tak to snad zítra zveřejní, uvidíme.

Populární příspěvky z tohoto blogu

Blog #3?

Komunita

Již v září – Submachine 8!

Archiv

Zobrazit více