Jak zaujalo Submachine 10?
Možná si říkáte, že Submachine 10 je nejdelší, finální a možná i nejlepší, těžko říct, to je subjektivní. Jednoduše bychom asi čekali, že bude mít nejvyšší návštěvnost v historií blogu. Ale nemělo. Což ale neznamená, že si vedlo špatně, návštěvnost při jeho vydání byla nejvyšší dosud zaznamenaná na blogu. Co je na první příčce a proč to Submachine 10 nepředčilo? To se dozvíte v tomto článku.
1. Submachine 8 - 207 lidí za den
Proč je první zrovna Submachine 8, když tento díl patřil mezi běžné díly Submachine? Protože Submachine 8 vyšlo v roce 2012, který byl asi nejaktivnější rok Mateusze vůbec, v dubnu vyšel Covert Front 4, v září Submachine 8, mezitím každý měsíc vydával minihru a vyšlo ještě plno pastel her, jako např. Fog Fall 4 nebo Monster Detective. Tudíž když je rok aktivnější, znamená to víc lidí průběžně na blogu a to znamená, že se blížící vydání nové velké hry dostane snadno do povědomí.
2. Submachine 10 - 178 lidí za den
Jak už jsem psal, na druhé příčce se umístilo Submachine 10, tady byla situace přesně opačná a přesto se dosáhlo dost vysoké návštěvnosti. Letos nic moc nevycházelo, protože se Mateusz zaměřoval právě na Submachine 10, problémem je i to, že do vydání Submachine 10 jsem nenapsal moc článků, jedinou menší aktivitu před vydáním tvořilo Street View hledání, možná kdybych vířil "hype" tím, že bych každý týden napsal prázdný článek o Submachine 10, tvařící se jako, že zná nějakou novou důležitou informaci, tak by návštěvnost byla i vyšší, ale zase kdo má vymýšlet prázdné články o nové hře, když speciálně Submachine 10 bylo Mateuszem přísně střeženo vůči spoilerům.
3. Covert Front 4 - 166 lidí za den
Této hře především prospělo, že vycházel její další díl po dlouhé době tří let a že to byl finální díl, pokud Mateusz nezachtí vyzkoušet si práci v novém softwaru i pomocí Covert Frontu 5, což bych upřímně uvítal, jinak bychom tu letos neměli žádnou větší hru. Této hře taky dost pomohla kauza s ukradenými screeny. Jo, to byly časy. Ve vězeňských sprchách to už tak vtipné nebylo, mýdlo jsem zapomněl na umyvadle v laboratoři (000).
4. Submachine 7 - 154 lidí za den
Této hře rozhodně taky prospělo, že rok 2010 byl hodně aktivní, navíc Submachine 7 předcházelo plno prázdných článků, s nějakou neinformací, o kterých jsem psal výš. Hra má vždy výhodu, když vychází na Vánoce, ať Submachine 7 nebo 10, protože přes všechny nákupy a starosti jde o období, kdy je nejvíc lidí doma. Studenti mají volno, některá zaměstanání si dobírají zbytky dnů dovolené a podobně.
5. Submachine 9 - 133 lidí za den
Možná to zní dost překvapivě, protože Submachine 9 je jeden z mých oblíbenějších dílů Submachine a myslím si, že se se mnou shodne víc lidí. Submachine 9 prostě má zajímavou atmosféru a soundtrack, na což bohužel Submachine 10 ze začátku moc dobře nenavázalo, ale o tom jindy. Důvodem nižší návštěvnosti bylo podle mě to, že před vydáním této hry se nedělo nic zvláštního, ani se moc nepsaly články. Podobná situace jako u Submachine 10, ale to mělo výhodu v tom, že je finální. I když prequel k finále by lidi taky měl ve větší míře zajímat. Těžko říct.
6. Daymare Town 4 - 83 lidí za den
Poslední z měřených významných dat bylo vydání Daymare Town 4, které si dovolím říct, skoro vůbec nezaujalo. Hře podle mě uškodilo to, že nešla ve šlépějích předchozího dílu, jelikož tento díl měl zpoplatněné achievementy v HD verzi a celkově měl dost jinou atmosféru než klasické typické město. U hry jsme taky nevědli, že jde o poslední díl, tehdy nás překvapilo, když jsme na konci našli město, které již nebylo Daymare Townem, ale teď je zpětně myslím si jasné co se stalo. Stejně tak jakože Mateusz ukončil Submachine, protože bylo ve flashi, tak ukončil i sérií Daymare Town. Tehdy to pro nás bylo nepochopitelné a neočekávané, protože Mateusz dřív často tvrdil, že série Daymare Town může pokračovat do nekonečna.
Komentáře